Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Solna stad

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Läs mer om oss på Vår hemsida.

Fastighetsförvaltningens övergripande mål är att förse staden med ändamålsenliga lokaler för att på bästa sätt kunna bedriva verksamhet i staden, exempelvis skola, förskola, äldreboende och idrott.

Förvaltningen ansvarar för flertalet byggprojekt och ansvarar för drift, underhåll och förvaltning av byggnaderna. Även tekniska installationer och övergripande säkerhetsarbete såsom inbrottsskydd och bevakningskameror ingår i förvaltningens arbete.

Fastighetsförvaltningen i Solna stad består av ca 50 kompetenta medarbetare och specialister inom sitt område. Hos oss arbetar bl a fastighetsförvaltare, driftcontrollers, bostadsförvaltare, teknisk specialist och projektledare. Vi har också stödfunktioner inom ekonomi, systemförvaltning och administration.

Fastighetsavdelningen ansvarar för fastigheterna såväl administrativ- som tekniskt förvaltning.

Är du nyfiken, positiv och engagerad, då kan du vara Tekniksprångaren vi söker!

Låter det intressant?